Polacy i pieniądze, czyli na co zwracamy uwagę przy sięganiu po szybką pożyczkę



Z badania przeprowadzonego przez Mailigen na zlecenie NetCredit wynika, że kluczowym czynnikiem wpływającym na zainteresowanie zaciągnięciem krótkoterminowej pożyczki jest szybkość jej uzyskania. Znaczenie odgrywa również przyjazna i intuicyjna strona internetowa, zaufanie do pożyczkodawcy oraz pomocna obsługa klienta, która w przystępny sposób wyjaśni mechanizm i proces przyznawania gotówki.

Ze względu na coraz bardziej wnikliwe rozpatrywanie wniosków kredytowych przez banki, Polacy wstrzymują się z decyzją dotyczącą sięgania po długoterminowe zobowiązania finansowe, na rzecz szybkich pożyczek w instytucjach pozabankowych. Wpływa na to również coraz większa świadomość społeczeństwa dotycząca działalności firm pożyczkowych i oferowanych przez nie usług.

- Na przestrzeni ostatnich lat znacznie wzrosło zainteresowanie szybkimi pożyczkami gotówkowymi przez Internet – mówi Monika Krawczyk, Zastępca Dyrektora w NetCredit. 
- W okresie styczeń-luty 2014 roku liczba zaciągniętych pożyczek w NetCredit w Polsce wzrosła o 124 proc. w stosunku do analogicznego okresu z 2013 roku. Podobnie wygląda porównanie do bieżącego, 2015 roku. W styczniu i w lutym aż o 41 proc. więcej Polaków sięgnęło po szybką gotówkę przez Internet.

Najważniejsze aspekty wpływające na wybór firmy pożyczkowej

Poza szybkością rozpatrywania wniosku i wpłynięcia gotówki na konto bankowe, nie bez znaczenia są także możliwości dotyczące mobilnego starania się o pożyczkę czy przystąpienia do programu lojalnościowego dla stałych klientów. Zachęcająca jest także możliwość skorzystania z ofert promocyjnych szczególnie w przypadku tych, którzy korzystają z usług firmy po raz pierwszy. Takimi promocjami mogą być pożyczki bez dodatkowych opłat i odsetek czy gratyfikacje pieniężne za polecanie usług konkretnej firmy innym osobom. 


Na co ta pożyczka? 

W badaniu Mailigen, respondenci mogli wskazać kilka odpowiedzi na pytanie o cel zaciągnięcia pożyczki krótkoterminowej przez Internet. Najwięcej, bo aż 68 proc. ankietowanych decyduje się na nią w przypadku pojawienia się nieprzewidzianego, nagłego wydatku. 

Kolejnym powodem sięgnięcia po szybką gotówkę są codzienne płatności (25 proc.), uregulowanie innego zadłużenia (15 proc.), zakup prezentu dla bliskiej osoby (10 proc.), wydatek związany z wyposażeniem mieszkania (9 proc.) oraz z zakupem wycieczki i wyjazdem urlopowym (7 proc.). 

- Wyniki badania pokazują, że zarówno świadomość, jak i profil klienta firmy pożyczkowej ulega znaczącej zmianie – zauważa Monika Krawczyk. – Poza wydawaniem pieniędzy na nieplanowane wydatki, konsumenci przestają odkładać swoje marzenia i plany „na później”, skutecznie je realizując. Szybka pożyczka gotówkowa przez Internet stała się dla nich drugim portfelem zapewniającym bezpieczeństwo, do którego będą systematycznie i bez obaw sięgać
– podsumowuje Krawczyk. 


Badanie online zrealizowane przez firmę Mailigen na zlecenie NetCredit, metoda CAVI na grupie 2 307 klientów NetCredit, okres: styczeń-luty 2015 r. 


Komentarze