Looking For Anything Specific?

Header Ads

Ciekawostka: Mazowsze kolejny raz najbardziej zadłużone



Statystyczny zadłużony Polak jest mężczyzną w wieku 45 lat, mieszkańcem miasta, zodiakalnym Bykiem i ma do spłaty średnio ok. 5 900 złotych. Tak wynika z najnowszego raportu Grupy KRUK. Największe wartościowo zadłużenie mają mieszkańcy Mazowsza, ale ilościowo najwięcej spraw pochodzi z województwa śląskiego. Najniższym ilościowo zadłużeniem może natomiast pochwalić się województwo podlaskie. 

W trzecim kwartale 2014 roku Grupa KRUK obsługiwała w sumie ponad 2,4 mln spraw dotyczących zadłużenia o łącznej wartości 18,4 mld złotych. 

17 listopada Dzień bez Długów 



To świetna okazja, by pomyśleć o domowym budżecie każdego z nas, o zaległościach, które nam ciążą i możliwościach ich spłaty – mówi Iwona Słomska, członek zarządu KRUK S.A.


Długi w regionach

Najbardziej zadłużonym województwem w Polsce jest Mazowsze. Łączne zadłużenie mieszkańców tego regionu obsługiwane przez Grupę KRUK sięga ponad 2,8 mld zł. Niewiele mniej długów jest w województwie śląskim (ponad 2,7 mld zł). W kolejnym na liście województwie wielkopolskim suma zadłużenia jest już sporo mniejsza i przekracza 1,8 mld zł. Najlepszą kondycją finansową może poszczycić się województwo podkarpackie (380 mln zł długów mieszkańców), świętokrzyskie (340 mln zł) oraz podlaskie, którego mieszkańcy są zadłużeni na 290 mln zł. 

Grupa KRUK obsługuje najwięcej spraw osób zadłużonych ze Śląska (ponad 363 tys.), drugie w kolejności jest Mazowsze (ponad 317 tys. spraw). Najmniej zadłużeni są mieszkańcy województwa świętokrzyskiego (zaledwie 52 tys. długów) oraz podlaskiego (48 tys.). 

Zadłużeni rekordziści

W przypadku osób fizycznych przeciętne zadłużenie obsługiwane przez Grupę KRUK to 5 900 zł. Jeśli chodzi o firmy, to ich średni dług wynosi prawie 29 900 zł. Jednak zobowiązania rekordzistów są znacznie większe. Najwięcej do spłaty, bo ponad 11 mln zł ma mieszkaniec województwa mazowieckiego. Natomiast na szczycie listy zadłużonych firm znajduje się przedsiębiorstwo z województwa łódzkiego z długiem sięgającym ponad 66 mln zł z branży spożywczej. 

Kim jest statystyczny zadłużony?

Jak wynika z danych Grupy KRUK, częściej zadłużają się mężczyźni. Panowie stanowią 60% osób obsługiwanych przez Grupę KRUK. Są to też najczęściej mieszkańcy miast (71%). Średni wiek osoby zadłużonej to 45 lat. Okazuje się jednak, że najwięcej problemów ze spłatą zobowiązań mają osoby w wieku 36-40 lat. A jaki związek ma zadłużenie ze znakami zodiaku? Okazuje się, że najbardziej zadłużają się Byki, Bliźnięta i Ryby, a najmniej Strzelce, Skorpiony i Wagi.

Statystyczne osoby według mnie nie istnieją. Jednak jestem zodiakalną wagą i nie sposób mi się nie zgodzić z powyższym. Nigdy nie miałam długów, nie lubiłam pożyczać pieniędzy jeśli wiedziałam, że ich  nie mam. Nigdy nie brałam nic na raty. Wolałam poczekać i odłożyć potrzebną sumę. Taka jestem :) A Wy co o tym sądzicie? Czy Wasze znaki zodiaku ciągną Was do długów? Co sądzicie o takich statystykach?

Prześlij komentarz

3 Komentarze

  1. No mnie się pieniądze nie trzymają - bliźnięta :) Przypadek? Nie mam pojęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie :) Zbieg okoliczności czy faktycznie coś w tym jest ? ;)

      Usuń
  2. 34 years old Physical Therapy Assistant Hermina Foote, hailing from Baie-Comeau enjoys watching movies like Benji and Sewing. Took a trip to Historic Town of Grand-Bassam and drives a Ferrari 250 SWB California Spider. dodatkowe wskazowki

    OdpowiedzUsuń